czwartek, 10 listopada 2016

Algi w diecie

Coraz powszechniejszy trend na zdrowe odżywianie spowodował, że algi zyskały na znaczeniu. Na świecie znane od dawna, w Europie właśnie teraz mają swoje pięć minut. Rośnie ilość spożywanych alg w formie dań, koktajli, jak i tabletek. Nic dziwnego, bo są naturalnym źródłem minerałów, witamin, białka oraz błonnika.


Warto spróbować alg jeśli trapią Cię ciągłe infekcje, ziemista cera, wypadające włosy, wolno rosnące i łamiące się paznokcie. Algi poprawiają trawienie zapobiegając wzdęciom i niestrawnościom. Są niezastąpione podczas kuracji odchudzających. Podnoszą wydajność organizmu na wysiłek fizyczny i emocjonalny. Uspokajają skołatane nerwy i wzmacniają serce. Przeciwdziałają zmęczeniu jesienno-wiosennym. Są idealne dla rekonwalescentów po ciężkich infekcjach.

Na rynku dostępne są spirulina, chlorella oraz lucerna. Ta ostatnia jest rośliną, co prawda,  pastewną, ale bogata w chlorofil oraz fitoestrogeny, przydatna więc w zapobieganiu przykrym skutkom menopauzy- więcej w artykule


Ponadto lucerna zawiera witaminy: A, C, D, E, K, B a także wapń, fosfor, potas, kwas foliowy. Działa lekko moczopędnie. Reguluje poziom cukru we krwi, zmniejsza stężenie cholesterolu oraz przyspiesza gojenie ran.

Chlorella o wysokiej zawartości chlorofilu, ma działanie oczyszczające i odkwaszające organizm. Podnosi odporność organizmu na infekcje dróg oddechowych. Pomaga usuwać z organizmu toksyny a nawet metale ciężkie- więcej w artykule


Spirulina to glon, który składa się z białek prostych w 60%. Zawiera beta- karoten (chroni oczy i skórę), wapń (dba o serce i kości), magnez (działa uspokajająco), potas (pomocny na kłopoty z sercem i zatokami), cynk (zapewnia zdrowe włosy, cerę, chroni przed infekcjami), fosfor (dba o zdrowe kości), żelazo (pomaga w niedokrwistości), miedź (zapobiega siwieniu włosów), selen (chroni komórki przed stresem oksydacyjnymi i pomaga zwalczać nadciśnienie), mangan (pomocny w alergii, astmie), kwasy tłuszczowe w 4% oraz jod pomocny w niedoczynności tarczycy- więcej w artykule

https://myedista.blogspot.com/2016/11/dieta-niedoczynnosc-tarczycy.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz